De eerste dagen in Vancouver

16 juli 2016 - Vancouver, Canada

Geïnspireerd door Marleen toch begonnen met een reisverslag. Onze reis vrijdag naar Vancouver verliep super. De 9,5 uur vliegen waren dankzij de geweldige service van de KLM zo voorbij. Op het vliegveld stond onze chauffeur klaar voor een 1e klas transfer naar ons hotel. Wat voelden we ons VIP. De chauffeur vertelde onderweg veel over Vancouver en gaf goede tips. Nadat we gesetteld waren in ons hotel toch nog even de stad verkennen. Het is immers nog vroeg. Stuk lopen langs de kust en vervolgens heerlijk bij leuk tentje onze eerste hamburger! Maar de jetlag slaat toe dus toch maar naar het hotel. Dag 1 beloofd veel.

Dag 2 zijn we op tijd wakker. Na ontbijt en Starbucks koffie gaan we op een hop on trolley. Deze brengt ons naar Stanley Park. We maken even gebruik van een korte stop om wat foto's te maken maar besluiten toch de hele rit verder in de bus te blijven. Na rit door t park, bewonderen we de Nieuw Amsterdam een gigantisch cruiseschip van de Holland  Amerikalijn om vervolgens in een Dutch pannenkoek house te lunchen. Hierna vervolgen we de hop on Tour door de stad. Leuke route maar we zijn minder enthousiast over de gidsen van deze tours. Na de citytour gaan we toch maar te voet verder op zoek naar een plek om met z'n 9-en iets te drinken. Uiteindelijk belanden we in een privat room van de Keg club en weer voelen we ons VIP's!  Best moe duiken we onze hotelkamer in waar de kids gaan zwemmen en Jan nog stukje hardlopen. Hoezo moe? Om 20.00 uur hebben we tafel gereserveerd in een Boston pizzahouse. Soort van sportcafé. Oh ja...is opletten met fooi wel of niet inbegrepen...ook hier blijkt de jetlag nog niet uitgewerkt. De kids krijgen met moeite een pizza naar binnen en popelen om op bed te mogen haha... Daar liggen we dus op tijd in!